FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN

PENDIDIKAN DI MALAYSIA ADALAH SATU USAHA BERTERUSAN KE ARAH MEMPERKEMBANGKAN LAGI POTENSI INDIVIDU SECARA MENYELURUH DAN BERSEPADU UNTUK MEWUJUDKAN INSAN YANG SEIMBANG DAN HARMONI DARI SEGI INTELEK, ROHANI, EMOSI, DAN JASMANI BERDASARKAN KEPERCAYAAN DAN KEPATUHAN KEPADA TUHAN
MISI SEKOLAH

MELAHIRKAN MODAL INSAN CEMERLANG MELALUI PENDIDIKAN BERKUALITI BERLANDASKAN FALSAFAH PENDIDIKAN NEGARA

03 Jun 2009

GURU PERLU BERKORBAN CAPAI KEJAYAAN

Kota Kinabalu: Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Alimuddin Mohd Dom berkata, pengorbanan dan semangat yang mendalam diperlukan bagi para guru mencapai kecemerlangan. Tanggungjawab guru amat mencabar tetapi tidak mustahil untuk cemerlang.

Bercakap di Majlis penyampaian Anugerah Khidmat Cemerlang Jabatan Pelajaran Sabah di Wisma Muis Sabah selasa lalu, dengan intergriti dalam budaya dan amalan kerja, kakitangan jabatan itu akan dapat membentuk bangsa dan negara yang gemilang.

Beliau menambah, amalan kecemerlangan seperti yang digariskan dalam prinsip pengurusan berkualiti dan nilai-nilai murni dalam pengajaran islam seharusnya dijadikan penyuluh bagi mereka untuk menjalankan tanggungjawab masing-masing. Kejayaan yang dicapai jabatan itu adalah hasil usaha bersama.

Alimuddin telah menyampaikan pingat khidmat cemerlang kepada 163 penerima. Pengarah Pelajaran Negeri, Datuk Normah Gagoh hadir sama. ( Sumber: Daily Express )

0 ulasan:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP